måndag 4 maj 2009

Skillnaden mellan Sverige och Norge finns i kungahusen

För ett tag sedan träffade jag Anna-Pia Häggqvist som är aktiv i norska Ammehjälpen. Vi kom att prata om organisationen och Anna-Pia sa, det finns en skillnad mellan Norge och Sverige, i Norge är Ammehjälpen liksom kompis med kungahuset. Ammehjälpen är inte alls som svenska Amningshjälpen. Nu vill jag bara klargöra, jag har mejlat till kungahuset flera gånger. Jag har föreslagit en intervju med drottningen om amning i Amningsnytt och när kungahuset avböjde föreslog jag en intervju med kungen om amning istället. Han avböjde också. Skillnaden mellan Norge och Sverige ligger alltså i att norska kungahuset är kompis med Ammehjälpen. Svenska kungahuset är inte kompis med svenska Amningshjälpen.


Eva-Lotta Funkquist

Inga kommentarer: