lördag 13 juni 2009

Echo diar varje timme

Jag skrev tidigare om Enzos lillebror. Gorillamamman hade problem att ge di. Det har löst sig. Gorillabloggen meddelar att Echo suger varje timme! Puh! Gorillamamman hade ännu större problem då hon skulle dia Enzo. Läget blev kritiskt och veterinären var tvungen att omhänderta Enzo under en period. Något man naturligvis i det längsta försökte undvika. Jag skrev till chefsveterinär Torsten Möller (det var jag ju knappast den enda som gjorde, Enzo var en riksangelägenhet). Det är enda gången jag har gett amningshjälp (läs dihjälp) oombedd. Amning av sjuka barn är liksom min specialité och skillnaden mellan en svag gorillaunge och en svag bebis är nog inte så stora. Torsten Möller tog vänligt och ödmjukt emot mina synpunkter. Cool! Jag tror dock aldrig att digivningen kom igång, men som det står på Amningshjälpens hemsida:. Ny unge, nya förutsättningar! Och Echo diar!

Eva-Lotta Funkquist

Inga kommentarer: