torsdag 12 november 2009

Klimakteriekärringa eller amma-mamma?

Jag är alltså 44 år – och ammar fortfarande. Det är lite märkligt när ens skolkompisar är på väg in i klimakteriet och blir mormödrar och farmödrar på löpande band. Och här sitter jag, med en liten unge vid mitt bröst och det känns som om livet bara har börjat. Ibland tror jag själv att jag är på väg in i klimakteriet, ni vet dagar när stressvärmen sveper över kroppen. Men jag tror, ärligt talat, inte att man kan gå in i klimakteriet medan man ammar (det kanske en expert kan svara på). Så jag antar att det är vanlig trebarnsstress.

Hillevi Wahl

1 kommentar:

Amningsbloggen sa...

Som barnmorskestudent måste jag passa på att upplysa dig: man är infertil 10 år innan man kommer in i klimakteriet. Med tanke på dina fertila framgångar kan man misstänka att du har några år kvar.
Eva-Lotta