onsdag 20 januari 2010

Vad är offentlig amning?

Är det sånt här man menar?

3 kommentarer:

Sofie sa...

Underbar bild :-)
men jag undrar hur tittarna skulle reagera, jag har hört flera gånger att tex SVT får brev om att en hallåa hade en för blommig blus, eller att nyhetsankaret hade en skrikig färg på slipsen :-/
om folk bemödar sig om att skriva brev för att de blir störda av skrikiga slipsar, så blir det nog ramaskri över nyhetsankaramning!

Cecilia sa...

Jag ammade min då 1,5 år gamla mellanflicka i lokaltv en gång, ett typ soffprogram som hette "Barnvagnscafeet" Det kändes rätt "offentligt". *s* Annars har jag bara ammat "ute på stan".

Mikaela sa...

Jag undrar vid vilken ålder (på barnet) gränsen går för allmänhetens acceptans av amning ute bland folk? Jag börjar tveka att amma min 2½ åring offentligt, trots att hon är liten som om hon skulle vara 1½ år. Jag ammar dock både på tåg och bussar ifall det skulle behövas men om jag kan går jag undan lite.