onsdag 29 december 2010


4 kommentarer:

Skorpan sa...

Inte så troligt :)

Men ärligt kanske man kunde ta en diskusion om hur nedrans svårt det är att få till ett bra tag och hur handfallen hjälp man får om man råkar ha större byst än snittet.

Ser man ut som den storbystade varianten på bilden funkar inga vanliga amningsställningar när bebisen är pyttig och magen pösig efter förlossningen.

Jag skulle kunna skriva lite om det.

paola sa...

Det här med utseendets betydelse översköljs vi ju med dagligen. Man kan verkligen behöva en motvikt ibland.
Min son, som slutade amma för ett par år sedan, brukar hålla upp sina händer i luften framför mina bröst och säga "Åhh, mina vackra diamanter!"
Med samma kärleksfulla ansats kan han sedan kommentera att de är lika skrynkliga som gammelfarfar (bristningar ni vet). I hans värld verkar inte den ena kommentaren vara mer positiv än den andra.
Tänk ändå att få vara fem år och så oförstörd!

Madelene sa...

Nej den storbystade varianten är inte någon hit. Fick lära mig ett bra knep av en barnmorska på BB som en annan ratade när hon med förfäran vräkte ur sig "vill du ha mjölkstockning eller..?" När jag då viskade fram att jag just fått lära mig detta sätt sade hon, "Jaja, så går det när man ska ha så stora bröst" Något som hon inte hade en aning om om det var avsiktligt eller ej :-(
Fortsatte dock med knepet jag lärt mig och det fungerade bra, utan mjölkstockning en endaste gång. :-)

Lotta sa...

@Skorpan: Ja, gör det. Skriv om det.
Jag har aldrig fått höra att stora bröst skulle kunna vara ett problem, men kanske var det där mina egna (eller snarare dotterns) problem med taget började... Har inte själv valt min storlek, bara råkat bli så av naturen...
När barnen väl vuxit till och fått lite större munnar har det inte varit några problem :-) bara i början, den första månaden eller så

/Lotta