torsdag 31 mars 2011

Fler reaktioner på Aftonbladets hårdvinkling

Av Marit Olanders Fler har reagerat på Aftonbladets hårdvinklade story om den franska flickan som dog - uppenbarligen av vanvård. Amningsnytt har varit i kontakt med reportern som skrev artikeln. Av någon anledning ses bröstmölk ofta som något lite riskabelt och farligt, skriver Cecilia. Ersättning är såvitt jag vet lika lite läkemedel som kål och lera, skriver Amningshysteri. Detta är ett fall av vanvård av barn och varken amning, naturmedicin elelr vegankosdt ska lastas för detta, skriver Pusselbiten. Den här sortens sensationejournalistik är inget för mig, skriver Sagogrynet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Får jag önska en redigering av inlägget så det blir lättare att läsa?

I övrigt tänker jag inte ens läsa artikeln, jag mår illa bara av referenserna och sammandragen ni gör här.

Amningsbloggen sa...

Det får du gärna önska men jag kan itne uppfylla den önskan just nu. Fattar inte vad som har hänt. /Marit